Smartlog v3 » Malenes blog » Long time....
Opret egen blog | Næste blog »

Malenes blog

Om min lille verden

Long time....

23. Sep 2008 14:26, lyngbo

Jeg har besluttet, at dette indlæg ikke skal handle om, hvor travlt jeg har, og en masse undskyldninger for ikke at have skrevet i 100 år. Så egentlig skal dette indlæg jo starte, hvor jeg slap i sommer. Min hukommelse er ikke den bedste (længe leve kemohjerne), så det bliver i korte træk.

Sommerferien startede med Langelandsfestivalen, men det har vi vist trampet rundt i. Jeg kan dog lige nævnte, at min telefon døde efter vandturen, men at jeg nu endelig er mobil igen. Også hvad angår sms og ørebøf (den slags kræver en kode, og hvor var den lige her 2 år efter anskaffelsen?).

Derefter gik turen til Bornholm. Den dag vi kom, var der så meget uvejr, at hurtigfærgen ikke sejlede. Resten af ugen var vejrmæssigt en noget blandet fornøjelse. Men desværre var det ikke alt for godt. Vi grillede en enkelt dag, men spiste indenfor. Vi boede i Sorthat/Muleby mellem Hasle og Rønne på nordvestsiden af øen. Derfra var vi på forskellige ture. Ikke så mange som sidste år, hvor vi jo nåede at se en hel del af øen. Denne gang blev det til vandring ved Helligdomsklipperne, aftenbesøg ved Hammershus, rundkirke og Bornholms Kunstmuseum. Sidstnævnte var en god oplevelse. De har ikke vildt meget kunst, men da vi var der, var der særudstilling af året pressefoto. Sådan noget er altid en stor oplevelse. Desuden blev det til en del km. i den lille bitte bil. En aften spiste vi på Brøddan i Gudhjem. Restauranten ligger smukt med flot udsigt ud over havet. Konceptet er buffet, men vi var uheldige, for maden var ikke noget at skrive hjem om. Den var kedelig, halvkold, og alt for tit og længe var fade og skåle tomme. Det er ikke i orden, når turistsæsonen endnu ikke er slut. Men måske var det netop problemet, for Aksel spiste der i vinter, og han fik virkelig god mad. En anden aften spiste vi på Svaneke Bryghus. Det var en helt anden oplevelse. Mad og vin var SÅ lækker. Hmm, det var en god oplevelse. Senere på aftenen var der fadøl og livemusik på havnen, så det var virkelig en vellykket aften. Årets ferie talte også en tur til Christiansø. Det var min første tur til øen, og heldigvis var det også den dag i hele ferien, hvor vejret var aller bedst. Det var en stor oplevelse at se øen, og ikke mindst høre dens historie. Til jeres store overraskelse, har jeg ikke fået billederne fra ferien overført til computeren….men måske vil der en dag komme billeder i dette indlæg.

Vel hjemme i det lille hus, havde vi set frem til dejlige dage i haven, på stranden, i kajakken eller andet dejligt. Men ak, igen et år hvor det meste af ferien regnede væk. Ikke en eneste gang, spise vi udenfor. Det var virkelig trist. I weekenden var vi til familiefest i Ebeltoft. Vi boede på Hotel Ebeltoft Strand, og det var virkelig et dejligt sted. Der fik jeg også sommerens eneste svømmetur. Men det var nu ikke, fordi der var høj sol og kolde drinks. Det var efter en løbetur, hvor jeg gik i med sveden drivende. Den blev hurtigt afløst af myrepatter! Egentlig skulle vi også have været i Djurs Sommerland. Det havde jeg set meget frem til, men det blev altså ikke til noget desværre. Jeg var i mange år i sommerland hvert år. Faktisk synes jeg, det er meget sjovere som voksen. Så næste år må jeg insistere.

Den sidste uges ferie kom der endnu mere regn. Jeg var seriøst inde og lede efter billige rejser. Vi kunne nok også godt være kommet af sted, men Aksel er desværre ikke så meget til små græske øer med badestrande og drinks. Vi overvejede også at tage bilen og køre sydpå. Men vi havde alligevel kun en uge, så den ide blev heller ikke til noget. Så sov vi i stedet en hel masse og gik i biografen. Desuden blev ferien brugt på at holde formen ved lige og ligefrem forbedre den. Jeg havde eller givet mig selv lov til ikke at træne og til gengæld spise is i ferien. Men hvem gider spise is i 17 C og regn? Så i stedet blev der løbet og trænet, og ferien kostede ikke ekstra kg. For resten har jeg fået målt min fedtprocent igen. På 3 måneder, er den faldet med 37 pct. Jeg har kun tabt ca. 4 kg, men fedtprocenten er altså faldet voldsomt. Jeg er rigtig stolt….og kan nu tage mine cowboybukser af uden at åbne dem.

Da jeg vendte tilbage til jobbet, var det som om jeg ikke rigtig kunne komme i gang igen. Ikke bare den der feriesløvhed, men jeg følte mig bare ret modløs. Følte også jeg havde så meget om ørerne, at jeg var ved at miste overblikket. Nu går det meget bedre.

Jeg er jo startet på jura på deltid ved SDU. Det er rigtig fedt. Undervisningen er de fleste lørdage og også engang imellem fredag aften. Der er meget at læse, og det er da hårdt, men rigtig spændende. Min udfordring er, at det er underligt pludseligt at skulle dele sit professionelle hjerte mellem studie og arbejde. Før var der kun arbejdet og afdelingen i mine tanker, men nu er der også studiet. Der er lidt svært at acceptere.

September bød også på Stafet For Livet i Svendborg. Det var en rigtig stor oplevelse. Stafetten var til fordel for Kræftens Bekæmpelse og foregik over 24 timer, som symbol på, at kræftpatienter kæmper hele døgnet. Vi startede stafetten med en såkaldt fighterrunde for tidligere og nuværende kræftpatienter, og da mørket faldt på, var der en flot lysceremoni, til minde om dem der tabte kampen, og dem der stadig kæmper. Hele dagen var der god underholdning på pladsen, og vi endte med at indsamle over kr. 40.000 til den gode sag. Jeg havde selv fornøjelsen af at gå på banen om natten, og da solen stod op. Det var virkelig specielt og en stop oplevelse.

Vi skal flytte ud af det lille hus her 1/10, og det er der nogenlunde styr på. Vi har lejet et lille hus ude på landet. Det var virkelig klamt, men efter mange timers rengøring mv. tror jeg nu på, at det nok skal gå. Det er jo forhåbentlig max et halvt år, vi skal bor der. De ting der skal til opmagasinering er kørt af sted, og det vi derudover ikke skal bruge derude, er pakket i flyttekasser og stablet i et lille rum ude i huset. Så der bliver ikke meget at flytte på søndag. Aksel og fætter Martin har virkelig gjort et stort arbejde, men jeg bare har været på arbejde, trænet eller læst.